İran, Hürmüz Boğazı Yönetimini Sürdürecek

İran Meclis ve Müzakere Heyeti Başkanı Muhammed Bakır Kalibaf, Hürmüz Boğazı’nın yönetiminin savaş öncesindeki haline dönmeyeceğini belirterek, “Elbette uluslararası düzenlemelere uyulacak, ancak Hürmüz Boğazı’nı İran yönetecek” dedi.

İran Meclis Başkanı Muhammed Bakır Kalibaf, ABD ile İsviçre’de yapılan müzakerelerin ardından uçakta konuştu. Hürmüz Boğazı’nın uluslararası deniz trafiğine açılmasından yana olduklarını söyleyen Kalibaf, “Umarım boğazı geçişler açısından yeniden işlevsel hale getirebilir ve hem bölgesel hem de küresel ekonomiye yeniden refah kazandırabiliriz” ifadelerini kullandı.

Kalibaf, Hürmüz Boğazı’nın yönetiminin asla savaş öncesindeki haline dönmeyeceğini kaydederek, “Elbette uluslararası düzenlemelere uyulacak, ancak Hürmüz Boğazı’nı İran yönetecek” diye konuştu.

İsviçre’deki görüşmelerde, özellikle Hürmüz Boğazı, Lübnan, petrol muafiyeti ve dondurulmuş fonların serbest bırakılması konusunda iyi kazanımlar sağladıklarını vurgulayan Kalibaf, çalışmanın henüz başında olduklarını ve çabalarını sürdürmeleri gerektiğine inandıklarını aktardı.

Related Posts

Sarr’dan Fenerbahçe’ye “Evet” Yanıtı!

Fenerbahçe, Malang Sarr transferinde sona yaklaşırken oyuncudan “evet” yanıtı geldiği iddia edildi. Sarı-lacivertliler, Fransız stoperle maaş ve imza parası konusunda son pürüzleri gidermeye çalışıyor.

Galatasaray’dan Ilaix Moriba sürprizi! Teklif ortaya çıktı

Yeni sezon transfer çalışmalarını sürdüren Galatasaray’ın Celta Vigo forması giyen Gineli orta saha oyuncusu Ilaix Moriba için teklif yaptığı ileri sürüldü.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir