Bir devrin sonu: Çin, 2G ağlarını sonlandırmaya başladı

China Mobile Hong Kong, İletişim Otoritesi’nin onayının ardından 23 Haziran 2026 itibarıyla 2G şebekesini tamamen devre dışı bıraktı.

Bölgede faaliyet gösteren son 2G operatörünün de hizmeti durdurmasıyla şehirde bir dönem resmen kapandı.

ESKİ CİHAZLAR TAMAMEN KULLANIMA KAPANDI

Şebekenin kapatılmasıyla birlikte 2G üzerinden gerçekleştirilen sesli aramalar ve mobil veri hizmetleri tamamen son buldu.

Kapatma kararından yalnızca 2G destekleyen eski telefonlar, eski nesil SIM kartlar ve VoLTE özelliği etkin olmayan cihazlar etkilenecek.

Kasım 2025 verilerine göre şehirdeki 2G kullanıcılarının oranı toplam abonelerin yüzde 2,3’ünün altına gerilemişti.

Hong Kong’daki diğer büyük operatörler olan Hutchison Telecom, SmarTone ve HKT ise bu şebekeyi daha önceki yıllarda kapatmıştı.

ÇİN GENELİNDE SÜREÇ DEVAM EDİYOR

Çin genelinde China Telecom 2023 yılında, China Unicom ise 2026 yılında 2G şebekelerini tamamen sonlandırdı.

Ülkenin en büyük operatörü China Mobile ise kırsal bölgeler, yaşlı nüfus ve eski IoT cihazları için bu şebekeyi sınırlı şekilde aktif tutmaya devam ediyor.

Kaynak: Ensonhaber Haber Merkezi

  • Related Posts

    Başkan Büyükakın: “Sosyal yaşamın kalbi bu merkezde atacak”

    Kocaeli Büyükşehir Belediye Başkanı Tahir Büyükakın, İzmit Körfezi’nin ucunda, Ömer Türkçakal Bulvarı üzerinde yükselen yeni sosyal yaşam merkezinde incelemelerde bulundu.

    DOA Sistemine Kayıtlı HOREKA Sayısı Hızla Artıyor

    1 Temmuz’da ulusal entegrasyon sürecine geçecek Depozitosu Olan Ambalajlar (DOA) Sisteminde HOREKA (otel, restoran ve kafe) işletmelerinin sisteme kayıt süreci devam ediyor.

    Bir yanıt yazın

    E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir