Kalibaf: Bölgenin Geleceği İşbirliğinde

İran Meclis ve Müzakere Heyeti Başkanı Muhammed Bakır Kalibaf, “bölgenin geleceğinin işbirliğinde” olduğunu söyledi.

Kalibaf, Azerbaycan’ın başkenti Bakü’de düzenlenen İslam İşbirliği Teşkilatı (İTT) Parlamentolar Birliği toplantısında konuştu.

Ülkesinin son savaşta uğradığı zararlara ve karşılaştığı acılara rağmen, “mantığın güce tercih edilmesi” ve “direnişin teslimiyete tercih edilmesi” kaidesini benimsediğini dile getiren Kalibaf, “Bölgenin geleceği işbirliğindedir. ” ifadesini kullandı.

Diplomasinin, karşılıklı saygı ve ulusal egemenliğin tanınması temelinde etkili olacağını vurgulayan Kalibaf, “İslamabad Mutabakatı’nın” İran halkının direnişinin bir sonucuyla ABD’nin yenilgisine dönüşen bir belge olduğunu savundu.

Bölgenin güvenliğinin yine bölge ülke tarafından sağlanması gerektiğinin altını çizen Kalibaf, İslam dünyasının ekonomik kapasitesinin Müslüman ülkelerinin kalkınması yolunda sarf edilmesi gerektiğini kaydetti.

İran’ın Müslüman ülkelerle ilişkilerini, karşılıklı saygı, birbirlerinin iç işlerine karışmama ve ortak çıkarlar temelinde geliştirmek için hazır olduğunu dile getiren Kalibaf, İran’ın, bölge ülkeleriyle ekonomik ve güvenlik alanında ortak mekanizmalarının kurulmasına destek verdiğini söyledi.

Şartların zorlaştığı dönemlerde dahi stratejik ortaklarını yalnız bırakmadıklarını savunan Kalibaf, Lübnan’daki ateşkesin İran’daki ateşkes kadar önemli olduğunu ifade etti.

İran Meclis Başkanı Kalibaf, bölgede bulunan yabancı askeri unsurların çekilmesini stratejik bir hedef olarak belirlediklerini, özellikle Batı Asya’da yer alan yabancı askeri unsurların güvenlik ve istikrar sağlamadığını aksine istikrarsızlığa neden olduklarının kaydetti.

Related Posts

Başkan Büyükakın: “Sosyal yaşamın kalbi bu merkezde atacak”

Kocaeli Büyükşehir Belediye Başkanı Tahir Büyükakın, İzmit Körfezi’nin ucunda, Ömer Türkçakal Bulvarı üzerinde yükselen yeni sosyal yaşam merkezinde incelemelerde bulundu.

DOA Sistemine Kayıtlı HOREKA Sayısı Hızla Artıyor

1 Temmuz’da ulusal entegrasyon sürecine geçecek Depozitosu Olan Ambalajlar (DOA) Sisteminde HOREKA (otel, restoran ve kafe) işletmelerinin sisteme kayıt süreci devam ediyor.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir