Kaynarca-Pendik Hattı İçin Hedef 2027 İlk Yarısı

İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin (İBB) kendi öz kaynaklarıyla yürüttüğü metro yatırımları hız kesmeden devam ederken, yapımı süren Kaynarca-Pendik metro hattının 2026 yılı sonu ile 2027’nin ilk yarısı arasında hizmete açılması hedefleniyor. Hatta yapılan çalışmaları dün yerinde inceleyen İBB Başkanvekili Nuri Aslan, İBB Raylı Sistemler Daire Başkanı Erman Eryılmaz ve Metro AŞ Genel Müdürü Özhan Şenol’dan bilgi alan Aslan, değerlendirmelerde bulundu.

Aslan, konuşmasına şu şekilde devam etti:

“10 ADET METRO HATTININ İNŞAATI EKREM İMAMOĞLU DÖNEMİNDE BAŞLATILDI”

“2017 yılında İstanbul Büyükşehir Belediyesi, Kaynarca-Pendik arasındaki metro hattı için bir ihale açıyor. O sırada Belediye Başkanı Kadir Topbaş. Çeşitli sebeplerle Kadir Topbaş istifa ettiriliyor ve yerine İBB Meclisi tarafından Mevlüt Uysal Belediye Başkanı olarak seçiliyor. Mevlüt Uysal göreve gelir gelmez, İBB kaynaklarının çok zorlandığını ve belediyenin ciddi bir borç yükü altında olduğunu belirterek İstanbul’daki tüm metro inşaatlarını; tüm kültür merkezleri, yaşam merkezleri, köprü ve viyadük projelerini durduruyor. Bu doğrultuda bütün daire başkanlıklarına resmi bir yazı gönderiyor. Haliyle İstanbul’un kaderi iki yıl boyunca ötelenmiş oluyor. 2019 yılında Ekrem İmamoğlu İstanbul’da seçimi kazanınca, kendisi ve yol arkadaşları bu durdurulan şantiyelerin tamamını dolaşıyorlar. Yapılmış olan ihaleleri kontrol ederek milletin parasına ve malına sahip çıkıyorlar. İşte bu durdurulan hatlardan biri de şu an içinde bulunduğumuz hattır. Artık projelerde belirli öncelikler belirlendi ve 2019’dan itibaren İstanbul ve dünya tarihinde bir ilk gerçekleşti: Bakanlığın kendi yaptığı hatlar hariç, aynı anda İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin kendi imkanları ve projeleriyle yürüttüğü 10 adet metro hattının inşaatı Ekrem İmamoğlu döneminde başlatıldı”

“2027 İLK YARISINDA BU HATTI DA AÇMIŞ OLACAĞIZ”

“Bu hatların birçoğu hizmete açıldı, bir kısmının ise imalatı hızla devam ediyor. Allah’ın izniyle 2026’nın sonu veya 2027’nin ilk yarısında bu hattı da açmış olacağız. Şu an bulunduğumuz yer, vatandaşlarımızın gelip ticari işletmelerden ve dükkanlardan yararlanacağı peron katıdır. Hemen buradan merdivenlerle aşağı indiğimizde bilet holü katına, yani gişelerin olduğu alana ulaşacağız. Orada biletlerimizi aldıktan sonra bir alt kata inerek metroya binebileceğiz ve İstanbul’un gitmek istediğimiz her noktasına ulaşabileceğiz. Peki Metroyla Nereye Gidemeyeceğiz? Beylikdüzü’ne, Avcılar’a, TÜYAP’a şu an için metroyla gidemeyeceğiz. Peki neden gidemeyeceğiz? Çünkü tek bir imza eksik. O imza atıldığı takdirde, Allah’ın izniyle buralara da metroyu ulaştıracağız.”

“ANADOLU YAKASI’NIN ALTINI DEMİR AĞLARLA ÖRDÜK”

“Burada Daire Başkanımız, Metro A.Ş. Genel Müdürümüz, ilgili firma yetkilileri, belediye meclis üyelerimiz, Pendik İlçe Başkanımız, Ulaşım Komisyonu’ndaki arkadaşlarımız ve Pendik Belediye Başkan Yardımcılarımız yanımızda. Bu projede emeği geçen, bu hattı ilk kez düşünen, ihalesini gerçekleştiren ve bugün de devam ettiren herkesten Allah razı olsun. Dolayısıyla ‘Anadolu Yakası’nda metro yok, bize hizmet getirilmedi’ diyenler yanılırlar. Hem Bakanlık hem de İstanbul Büyükşehir Belediyesi olarak Anadolu Yakası’nın altını demir ağlarla ördük.”

“ÖNEMLİ OLAN MİLLETE HİZMET ETMEKTİR”

İnşallah önümüzdeki dönemde Cumhurbaşkanımız; Sefaköy, Avcılar, Esenyurt, Beylikdüzü ve TÜYAP metro hattının kamu yatırım programına alınmasını imzalayacak. Hazine Bakanımız onay verecek, biz de krediyi temin ederek bu yıl içinde temeli atacağız. Önemli olan millete hizmet etmektir. Hizmetin hangi partinin belediye başkanı tarafından yapıldığının bir önemi yoktur. Millet bu hizmeti hak ediyorsa, siz de halkın ayağına giderek bu hizmeti sunmakla mükellefsiniz. Çünkü bizler, ‘Halka hizmet, Hakk’a hizmettir’ anlayışını benimseyen bir geleneğin temsilcileriyiz. Bu yüzden her zaman söylüyorum: Kimse umutsuzluğa kapılmasın. Bu milletin içinde bir cevher var ve bu ışık kendi içimizden doğacaktır. Öyle ya da böyle, biz bunu başaracağız ve bu millet bir bütün olarak ayağa kalkacaktır. Kimse bu ülkeden gidip bir başka ülkede yaşamayı düşünmesin. Bu ülkede hep birlikte el ele verip geleceğimizi inşa edeceğiz. Ayrımız gayrımız yok; birlikte çalışacak, birlikte başaracağız”

Açıklamaların ardından incelemelerde bulunan Aslan, daha sonra metro şantiyesinde çalışan emekçilerle toplu anı fotoğrafı çektirdi.

Kaynak: (KAHA) Kapsül Haber Ajansı

Related Posts

İstanbulspor, CSKA Sofia’dan Ilian Iliev’i transfer etti

Son dakika haberleri | TFF 1. Lig ekibi İstanbulspor, CSKA Sofia forması giyen Bulgar on numara Ilian Iliev’i transfer etti.

Orlando City, Antoine Griezmann transferini açıkladı

MLS ekibi Orlando City, La Liga kulübü Atletico Madrid’den ayrılan Antoine Griezmann’ı transfer ettiğini resmen duyurdu.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir