Nagatomo tarihe geçti! Sami Al-Jaber’in rekorunu elinden aldı

Google’da tercih edilen kaynak olarak ekleyin

2026 FIFA Dünya Kupası’nda tarihi bir an yaşandı. Japonya’nın İsveç ile 1-1 berabere kaldığı karşılaşmada oyuna sonradan dahil olan Yuto Nagatomo, beş farklı Dünya Kupası’nda forma giyen ilk Asyalı futbolcu olarak adını tarihe yazdırdı.

Nagatomo Asya futbol tarihine geçti

Japonya Milli Takımı, 2026 Dünya Kupası grup aşamasının üçüncü ve son maçında İsveç ile 1-1 berabere kaldı.

Karşılaşmanın 75. dakikasında Kito Nakamura’nın yerine oyuna giren Yuto Nagatomo, yalnızca takımına katkı vermekle kalmadı, aynı zamanda Asya futbol tarihine geçen bir rekora da imza attı.

İstatistik platformu Mstership’in verilerine göre, 39 yaşındaki futbolcu, tarihte beş farklı Dünya Kupası turnuvasında forma giyen ilk Asyalı oyuncu oldu.

Sami Al-Jaber’in rekoru sona erdi

Yuto Nagatomo, bu başarıyla Suudi Arabistan futbolunun efsane isimlerinden Sami Al-Jaber’i geride bıraktı.

Sami Al-Jaber, daha önce 1994, 1998, 2002 ve 2006 Dünya Kupaları’nda forma giyerek dört turnuvaya katılan ilk Asyalı futbolculardan biri olmuştu.

Listede önemli isimler yer alıyor

Nagatomo’nun geride bıraktığı isimler arasında Güney Koreli Hong Myung-bo, İranlı İhsan Haj Safi ve Ali Reza Jahanbakhsh ile Güney Kore’nin yıldız futbolcusu Son Heung-min de bulunuyor.

Bu oyuncuların tamamı kariyerlerinde dört farklı Dünya Kupası’nda forma giyme başarısı gösterdi.

Sami Al-Jaber bir rekorunu daha kaybedebilir

Sami Al-Jaber, üç golle Dünya Kupası tarihinin en golcü Arap futbolcusu unvanını hâlâ elinde bulunduruyor.

Ancak Suudi Arabistanlı Salem Al-Dossari’nin Yeşil Burun Adaları karşısında gol atması veya Mısırlı yıldız Muhammed Salah’ın İran ağlarını sarsması halinde Al-Jaber bu rekorunu da kaybedebilir.

Related Posts

Muaythai’de Türkiye’den 16 madalya

Milli sporcular Malezya’daki Dünya Muaythai Şampiyonası’nda 4 altın, 5 gümüş, 7 bronz kazanarak takım halinde ikinci oldu. İstanbul’da çiçeklerle karşılanan kafilede sporcular ve antrenörler başarıyı şehitlere armağan etti.

Gemiler Hürmüz Boğazı’ndan Emniyetle Çıkış Yaptı

Bakan Uraloğlu, Hürmüz Boğazı’ndan ayrılmak isteyen tüm gemilerin emniyetle çıkış yaptığını duyurdu.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir