İran, ABD ile Mutabakat Zaptına Uyulmasını İstiyor

İRAN Dışişleri Bakanı Abbas Arakçi, ABD ile imzalanan mutabakat zaptının tüm hükümlerine uyulması gerektiğini bildirdi.

İran Dışişleri Bakanı Abbas Arakçi, Bağdat’ta Iraklı mevkidaşı Fuad Hüseyin ile ortak basın toplantısı düzenledi. Arakçi, toplantıda yaptığı konuşmada, ABD ile İran arasında imzalanan mutabakat zaptının İsrail tarafından da kabul edildiğini belirterek, “Ne yazık ki Siyonist varlık, Lübnan’a yönelik hava saldırılarını sürdürüyor” dedi.

Arakçi, ülkedeki savaşı sona erdirmek için Washington’ın ‘sorumluluğunu yerine getirmesi ve İsrail’i Lübnan’daki saldırılarına son vermeye zorlaması’ gerektiğini aktardı. Arakçi, “İsrail’in, Lübnan’da işgal ettiği bölgelerden çekilmesi mutabakat zaptının ilk maddesiydi” ifadesini kullandı.

Hürmüz Boğazı’nın 30 gün boyunca tamamen İran’ın kontrolü ve yönetimi altında olacağını kaydeden Arakçi, “İran ve ABD arasında imzalanan mutabakat zaptıyla ilgili son gelişmeleri Iraklı mevkidaşıma aktardım. Tüm engeller kaldırıldıktan sonra boğazın tam kapasitesi yeniden sağlanacaktır. Bu sorumluluk tamamen İran’a aittir. Başka hiçbir taraf veya devlet bu konuda müdahalede bulunamaz. Herhangi bir müdahale veya tek taraflı eylem durumu daha da kötüleştirecek ve boğazın yeniden açılmasını geciktirecektir” açıklamasında bulundu.

IRAK: İRAN’A YÖNELİK SALDIRILARA KARŞIYIZ

Irak Dışişleri Bakanı Fuad Hüseyin ise basın toplantısında yaptığı konuşmada, İran’a yönelik saldırıları kınadı. İran’ın savaş ve saldırganlık hedefi haline gelmesinin üzücü olduğunu vurgulayan Hüseyin, “Körfez’de savaşın ölçeğini genişletmeyi desteklemiyoruz ve İran’a yönelik saldırılara karşıyız. Geçmişte Tahran ile Washington arasında ara buluculuk rolü üstlendik. Sorunların yalnızca müzakerelerle çözülmesi gerek. İran’a yönelik deniz ablukasının kaldırılması ve Hürmüz Boğazı’nın açılmasına yönelik mutabakatın da uygulanması gerekiyor” dedi.

Related Posts

Fenerbahçe Başkanvekili Barış Göktürk’ten Yüksel Yıldırım’a sert sözler

Fenerbahçe Başkanvekili Barış Göktürk, geçtiğimiz günlerde Kulüpler Birliği toplantısında Samsunspor Başkanı Yüksel Yıldırım ile arasında geçen tartışma hakkında açıklamalarda bulundu. Yüksel Yıldırım’a tepki gösteren Barış Göktürk, “Fenerbahçe Kulübü Başkan Vekili’ni WhatsApp grubundan çıkarmak kimin haddine? Kulüpler Birliği, bizim üzerimizde bir kurum değil. Kulüpler Birliği bize hizmet etmek için var” dedi.

AK Parti heyetinden Cumhurbaşkanı Erdoğan’a Karabük ziyareti

AK Parti Genel Sekreter Yardımcısı Cem Şahin ve Milletvekili Ali Keskinkılıç, Sapanca’daki istişare toplantısında Cumhurbaşkanı Erdoğan ve Bakan Uraloğlu ile bir araya gelerek Karabük’teki yatırımlar, projeler ve öncelikli ihtiyaçları ele aldı. Şahin, Erdoğan’ın Karabük’e verdiği desteğe teşekkür ederken, Keskinkılıç da şehrin kalkınması için çalışmaya devam edeceklerini vurguladı.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir