İlaç kaçakçılarına yönelik operasyonlar devam ediyor.
Bu kapsamda İstanbul merkezli 6 ilde, başarılı bir operasyon daha gerçekleştirildi.
İstanbul Emniyet Müdürlüğü Mali Suçlarla Mücadele Şube Müdürlüğü ekipleri, İstanbul Cumhuriyet Başsavcılığı koordinesinde yürütülen çalışmalarda, ilaç stoklayıp yurt dışına satan eczacıları tespit etti.
YÜKSEK MALİYETLİ İLAÇLARI STOKLADILAR
Eczacılık sektöründe faaliyet gösteren şüphelilerin, sahte reçeteler kullanmak suretiyle ecza depoları ve ilaç firmalarından temin ettikleri yüksek maliyetli ilaçları stokladıkları, söz konusu ilaçların kanser, organ nakli, ALS, diyabet, hipertansiyon ve benzeri kronik hastalıkların tedavisinde kullanılan ilaçlardan oluştuğu tespit edildi.
Yürütülen soruşturma çerçevesinde, şüphelilerin temin ettikleri ilaçları kuryeler aracılığıyla sevk ettikleri, eczacı kimlik ve yetkilerini kullanarak havalimanları ile çeşitli kargo firmaları üzerinden yurt dışına kayıt dışı şekilde gönderdikleri belirlendi.

OPERASYON BAŞLATILDI
Emniyet ekipleri tarafından yapılan teknik ve fiziki takibin ardından adresleri ve kimlik bilgileri tek tek belirlenen şüphelilerin şebeke üyelerinin yakalanması için bu sabah operasyon başlatıldı.
19 ŞÜPHELİ GÖZALTINA ALINDI
İstanbul başta olmak üzere Ankara, Kahramanmaraş, Diyarbakır, Hakkari ve Şırnak’ta belirlenen adreslere düzenlenen eş zamanlı operasyonda, 19 şüpheli yakalanarak gözaltına alındı.
TAHKİKAT İŞLEMLERİ DEVAM EDİYOR
Gözaltına alınan şüpheliler, sorgulanmak üzere İstanbul Mali Suçlarla Mücadele Şube Müdürlüğü’ne gönderildi.
Zanlılar hakkında yürütülen tahkikat işlemleri devam ediyor.

Kaynak: İhlas Haber Ajansı (İHA)





